اعتماد سازی جریان دسترسی آزاد به اطلاعات درتبلیغات ضروری می باشد
ساخت اپل آی دی: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاسیس اتحادیه كانو های تبلیغاتی كشورخبرداد و اظهار داشت: نیازمند اعتماد سازی جریان دسترسی آزاد به اطلاعات درعرصه تبلیغات بعنوان یك لزوم دارای اهمیت هستیم.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از معاونت امورمطبوعاتی و اطلاع رسانی، محمد سلطانی فر با اشاره به وظایف حوزه تبلیغات و سیاست های این معاونت اظهار داشت: تبلیغات و رسانه جزء لاینفك هم هستند و داشتن نگاه درآمدی به این حوزه امری ذاتی است بنابراین این مهم به حوزه های صنعتی كمك خواهد نمود.
وی با اشاره به اهمیت و تاثیرجریان دسترسی آزاد به اطلاعات در عرصه تبلیغاتی، اظهارداشت: اگر در این جریان، اعتماد مردم از دست برود تشكیلات تبلیغاتی هم از بین رفته و نبود اطلاعات درست تبلیغاتی به تمام صنعت تبلیغات خدشه وارد می نماید. ازاین رو لازم است در این زمینه نگاه جدی داشته باشید.
معاون وزیر فرهنگ به «زیبایی در تبلیغات و تبلیغاتِ زیبا» بعنوان نكات مهم و موثر حوزه تبلیغات اشاره نمود و اظهار داشت: در معاونت مطبوعاتی هم تحقیقاتی در این زمینه انجام دادیم. تبلیغات در هر كشوری كه ثبات بیشتری در همه زمینه های توسعه داشته باشد، حجیم تر و بارزتر است. بنابراین باید نگاه ویژه ای به این رابطه داشته باشیم.
سلطانی فر اضافه كرد: در حوزه اطلاع رسانی تبلیغات، اصل صداقت و صحت موثر است نه تبلیغات كاذب و دروغین، به گونه ای كه امروز اثر بخشی برخی تبلیغات 60 ساله را می بینیم كه هنوز هم با همان بسته بندی و پكیج قدیمی ادامه دار هستند. رمز موفقیت این تبلیغات صداقت و صحت است و با این عنوان هویت دار شده اند.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و تاثیر جریان دسترسی آزاد به اطلاعات در عرصه تبلیغاتی، اظهار نمود: اگر در این جریان، اعتماد مردم از دست برود تشكیلات تبلیغاتی هم از بین رفته و نبود اطلاعات درست تبلیغاتی به تمام صنعت تبلیغات خدشه وارد می نماید. ازاین رو لازم است در این زمینه نگاه جدی داشته باشید.
سلطانی فر در ادامه از تاسیس اتحادیه كانون های تبلیغاتی در آینده نزدیك اطلاع داد و اظهار داشت: این مهمترین رویدادی است كه در زمینه تبلیغات بوجود آمده است.
وی اضافه كرد: براین باوریم دامنه دخالت دولت در امور مربوط به كانون های تبلیغاتی باید كم شود و اصرار برای تولید اتحادیه كانون های تبلیغاتی برای همین است. ما می توانیم با آموزش به نهادهای خصوصی و توانمند كردن آنها مبحث صدور مجوز را هم به آنها واگذار نماییم. این رقابت سبب افزایش كیفیت عرصه تبلیغات می گردد.
سلطانی فر با اشاره به اینكه عرصه تبلیغات دركشورنیازمند پوست اندازی است، اظهار داشت: خیلی از نگاه های ما در كانون های تبلیغاتی معطوف به گذشته و تبلیغات سنتی است. دنیا به سرعت از این مرحله عبور كرده و بر تبلیغات مبتنی بر وب، شبكه های اجتماعی و دیجیتال متمركز شده است. اگر در این فضا رشد و پیشرفت نكنیم در فضای بیرون و داخل باخته ایم.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گریزی به قانون تبلیغات زد و از رایزنی با مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون تبلیغات در كشور اطلاع داد.
وی همینطور به ظرفیت های گسترده شبكه های اجتماعی و دیجیتال برای تبلیغات اشاره و آماری از فعالیت كاربران در هر دقیقه در بعضی شبكه ها و فضاهای تحت وب عرضه كرد و اظهار داشت: امروزه در هر دقیقه در شبكه اجتماعی فیسبوك 973 هزار لاگین شكل می گیرد، 3.7 میلیون سرچ در گوگل انجام می گردد. 266 ساعت فیلم در فیلمكس مشاهده می گردد. 38 میلیون پیام در واتس آپ تبادل می گردد. 481 هزار توئیت ارسال شده و 178 میلیون ایمیل ارسال می گردد. 4.3 میلیون فیلم در یوتیوپ دیده می گردد. این همه فضای گسترده تبلیغات وجود دارد و ما بعنوان دولت باید تسهیل گر، حامی تبلیغات در این عرصه باشیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر تبلیغات درحمایت و صادرات كالای ایرانی اضافه كرد: درفضای تحریم ما می توانیم به شرایط سخت فعلی، به چشم فرصت نگاه نماییم و برای تبلیغ و معرفی كالای ایرانی به دنیا از آن بهره ببریم.
فراهنگ ** 1355 **
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب