در یك تحقیق آزمایشی؛

نوجوانان بعد از تماشای اینستاگرام از بدن خود شرمسار می شوند

نوجوانان بعد از تماشای اینستاگرام از بدن خود شرمسار می شوند به گزارش ساخت اپل آی دی، پژوهش داخلی جدید متا نشان داده اینستاگرام محتوای در ارتباط با اختلالات تغذیه ای بیشتری به نوجوانان حساس نشان داده است.


به گزارش ساخت اپل آی دی به نقل از رویترز، پژوهشگران متا متوجه شده اند نوجوانانی که گزارش می دهند اینستاگرام بطور مداوم به آنها احساس بد درباره ی بدنشان می دهد، بیشتر از افرادی که این اقدام را انجام نمی دهند، بطور فزاینده با محتوای در رابطه با اختلالات تغذیه ای در پلت فرم روبرو می شوند. پست هایی که به این گروه از کاربران نشان داده می شود، شامل «نمایش برجسته» از اندام انسان، «قضاوت صریح» درباره ی اشکال مختلف بدن و محتوایی در رابطه با اختلالات خوردن یا تصویر منفی از بدن بود. هرچند چنین محتوایی در اینستاگرام ممنوع نیست، اما پژوهشگران اظهار کرده اند والدین، نوجوانان و کارشناسان به متا اعلام نموده اند که این مورد احیانا برای کاربران جوان مخرب است. متا در بازه سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ میلادی از ۱۱۴۹ نوجوان درباره ی این که آیا این کاربران بعد از استفاده از اینستاگرام از بدنشان احساس بدی داشته اند یا خیر پرسشهایی پرسیده بود. در مرحله بعد آنها بصورت دستی محتوایی را که این کاربران طی یک دوره سه ماهه در این پلت فرم مشاهده کرده بودند، نمونه برداری کردند. مطالعه نشان داد ۲۲۳ نوجوان بیشتر اوقات بعد از تماشای اینستاگرام از بدن خود شرمسار می شدند، ۱۰.۵ درصد محتوایی که در پلت فرم مشاهده می کردند به اختلالات تغذیه ای مربوط بود. میان نوجوانان دیگر شرکت کننده در این مطالعه، چنین محتوایی حدود ۳.۳ درصد آن چه می دیدند را شامل می شد. طبق خلاصه مطالعه که رویترز مشاهده کرده، نوجوانانی که بعد از تماشای پست های اینستاگرامی بطور مکرر نارضایتی از بدن خودرا گزارش کردند، حدودا سه برابر بیشتر از سایر نوجوانان با محتوای متمرکز بر بدن یا در رابطه با اختلالات خوردن روبرو شدند. علاوه بر آن پژوهشگران متوجه شدند نوجوانانی که بیشترین احساس منفی درباره ی خودرا گزارش کردند محتوای بیشتری با موضوعات در رابطه با اختلالات تغذیه ای را مشاهده نمودند. و در مجموع با محتوای تحریک آمیزتری روبرو شدند. این محتوا شامل مطالبی است که متا آنها را در دسته های «مضامین بزرگسالانه»، «رفتارهای پرخطر»، «آسیب و بی رحمی» و «رنج» طبقه بندی می کند. در مجموع، این نوع ۱۲ درصد از کل محتوایی را تشکیل می داد که گروه نوجوانان در پلت فرم مشاهده کرده بودند. از طرف دیگر این شاخص برای نوجوانان دیگری که احساسات منفی گزارش نکرده بودند، ۱۳.۶ درصد بود.

منبع:

1404/07/29
11:03:38
5.0 / 5
7
تگهای خبر: شركت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خرید اپل آیدی - ساخت اپل آیدی

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

idstore.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساخت اپل آی دی محفوظ است

ساخت اپل آی دی

سفارش ساخت اپل آی دی
«idstore، کلید ورود شما به دنیای اپل. دنیای اپل رو شخصی سازی کنید»