ثبت ۱۹ هزار شکایت اینترنتی در بهار

ثبت ۱۹ هزار شکایت اینترنتی در بهار به گزارش ساخت اپل آی دی به قول مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، در مجموع ۴۳ هزار و ۵۷۷ شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که از این میان،  ۱۹ هزار شکایت در حوزه اینترنت بوده است.


به گزارش ساخت اپل آی دی به نقل از ایسنا، سامانه ۱۹۵ با هدف پاسخگویی به شکایات، افزایش سطح رضایتمندی مشترکان و رفع مشکلات آنان در حوزه ICT به راه افتاده است. برای دسترسی راحتتر کاربران، روش های مختلفی برای ثبت و پیگیری شکایات در نظر گرفته شده که برپایه آن کاربران می توانند با رفتن به سایت https: //195.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵شکایت خود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ثبت کنند.
پشتیبانی و عرضه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیمکارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته های ترکیبی، همواره از مصداق های پرتکرار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ است. کاربران می توانند برای پیگیری شکایات سامانه ۱۹۵ کد دستوری #۸۰۱۰* را شماره گیری کرده و با انتخاب گزینه ۲ و وارد کردن کد پیگیری که از سامانه ۱۹۵ دریافت کرده اند، در چارچوب پیامک از آخرین وضعیت شکایت خود آگاه شوند.
میانگین زمان پاسخگویی به شکایت کاربران کاهش یافت
در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی -مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- اظهار داشت: متوسط زمان پاسخگویی به شکایات کاربران از چهار روز در فروردین ماه سال جاری به سه روز در خرداد ماه ۱۴۰۰ کاهش یافته است و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، در مجموع ۴۳ هزار و ۵۷۷ شکایت در سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، ثبت شده، که از این به ۴۲ هزار و ۶۷ شکایت پاسخ داده شده و ۱۵۱۰ شکایت هم درحال رسیدگی است.
وی ادامه داد: از تعداد کل شکایت ها، ۱۹ هزار و ۳ شکایت در حوزه اینترنت، ۷۹۳۱ شکایت در حوزه تلفن همراه، ۱۴ هزار و ۴۱ شکایت در حوزه تلفن ثابت و ۱۹۱۳ شکایت در حوزه خدمات پستی، ۳۷۴ شکایت در حوزه دفاتر پیشخوان، ۲۸۴ شکایت در حوزه تشعشعات و ۳۱ شکایت در حوزه خدمات ارزش افزوده ثبت شده است. عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب به ترتیب بیشترین فراوانی شکایات را در حوزه اینترنت دارند.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری ضمن اشاره به این که قطعی سیمکارت بدون اطلاع رسانی، عدم آنتن دهی شبکه های 3G و 4G و عدم آنتن دهی شبکه موبایل، بیشترین فراوانی شکایات را در حوزه تلفن همراه دارند، بیان نمود: قطع ارتباط، عدم تأمین کابل سرقت شده و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب هم بیشترین فراوانی شکایات را در حوزه تلفن ثابت دارند.
قره داغی بیشترین شکایات حوزه خدمات پستی را در حوزه پست پیشتاز، نارضایتی از رفتار پرسنل و پست سفارشی اعلام نمود و اضافه کرد: در حوزه دفاتر پیشخوان هم بیشترین شکایات در ارتباط با دریافت هزینه بیشتر از تعرفه، عدم پاسخگویی و اطلاع رسانی مناسب و عدم توانایی و مهارت لازم و کافی می شود. عضویت ناخواسته در سرویس، هزینه ارائه سرویس و نحوه عضویت، دارای بیشترین شکایت در حوزه خدمات ارزش افزوده است و در حوزه تشعشعات هم تمام شکایات در ارتباط با آنتن های مخابراتی است.




منبع:

1400/05/18
23:52:33
5.0 / 5
503
تگهای خبر: اینترنت , پشتیبانی , ثبت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
خرید اپل آیدی - ساخت اپل آیدی

idstore.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساخت اپل آی دی محفوظ است

ساخت اپل آی دی

سفارش ساخت اپل آی دی