برای بازگرداندن قیمت و نوع بسته ها به شرایط قبل
مهلت اپراتورها به اتمام رسید
به گزارش ساخت اپل آی دی با آخر مهلت ۱۰ روزه رگولاتوری به اپراتورهای همراه برای برگرداندان بسته های اینترنتی پرمخاطب، باید دید چه تغییراتی در درگاه اپلیكیشن و USSD اپراتورها رخ داده و درصورت ادامه تخلف اپراتورها، برخورد رگولاتوری چه خواهد بود.
به گزارش ساخت اپل آی دی به نقل از ایسنا، در ایام گذشته، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته های اینترنتی در اپراتورهای همراه اطلاع داده و اعتراض کردند. این مورد منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- شد که اعلام نمود بالابردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگولاتوری تخلف است و «برخورد قانونی با اپراتورهای متخلف از بامداد با ارسال اخطار شروع شده.»
فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه تعریفی در بازار به نام اپراتور مسلط وجود دارد که می تواند بازار را در اختیار گیرد، اظهار داشت: اگر اپراتوری بیشتر از ۵۰ درصد سهم بازار را در اختیار داشته باشد، اپراتور مسلط است که با این تعریف، هر دو اپراتور اول و دوم اپراتور مسلط بازار هستند و حالا هر دو اپراتور به صورت هماهنگ بسته های پرمخاطب خویش را از کانال هایی که خرید مردم بیشتر از آنها انجام می شود مثل USSD خارج کرده اند و این یعنی بازار را به سمتی برده اند که مشترک مجبور شود تا نیازش را بر مبنای بسته های موجود با قیمت خیلی بالاتر تأمین کند.
وی با اشاره به اینکه این کار مصداق گران فروشی است، اظهار داشت: اگر معادل سازی نماییم متوجه می شویم که مردم باید بیشتر از دو برابر پول بدهند. علاوه بر اینکه بسته هایی که جذابیت داشته اند مثل بسته های یک، دو و سه ماهه را که سبب مدیریت مصرف می شد حذف شده اند. اپراتور مسلط برای هرگونه تغییر قیمت، حذف بسته و افزایش قیمت حتی در قالب مصوبات را باید به تائید سازمان تنظیم برساند، اپراتورها حتی محدودیت در بسته ها را هم باید به تائید سازمان تنظیم برسانند ولی این اتفاق نیفتاده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اخطار پروانه ای به اپراتورها که موظف به برگرداندن قیمت و نوع بسته ها به شرایط قبل در مهلت ۱۰ روزه هستند، اظهار داشت: اپراتورها بعد از تکمیل اطلاعات سازمان تنظیم از میزان خسارت به مشترکان باید آنرا به صورت کامل جبران کنند و بسته ها را به حالت قبل برگردانند و هرچه سریعتر قیمت ها را به حالت سابق برگردانند به نفع آن هاست. اگر این کار را نکردند جریمه نقدی دو میلیارد تومانی در انتظار آنهاست و اگر تخلف استمرار داشته باشد مجازات های دیگری مانند کاهش مدت اعتبار پروانه هم قابل اجراست.
محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – هم با اشاره به اینکه اپراتورها بدون رعایت قوانین و با تبانی تعرفه بسته های اینترنتی را افزایش دادند، اظهار داشت: برخی بسته ها را حذف کردند، برخی را اضافه کردند و اعلام نمودند در سایت ما این بسته ها وجود دارد اما در اپلیکشن ها جابه جا شده است. ما به اپراتورها اخطار داده ایم و باید ظرف ۱۰ روز رفع اثر کنند در غیر این صورت وارد کمیته جرائم می شوند، این مورد را به سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی هم ارجاع دادیم.
حالا از ۱۴ تیرماه و اخطاری که رگولاتوری به اپراتورها داده بود، ۱۰ روز کاری گذشته و باید دید اپراتورها چه ترتیب اثری بر بسته های اینترنتی داده اند و در نهایت برخورد رگولاتوری درصورت ادامه تخلف آنها چگونه خواهد بود.
منبع: idstore.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب