نمایشگاه CES ۲۰۱۹

خودروهایی كه حركات راننده را زیر نظر دارند

خودروهایی كه حركات راننده را زیر نظر دارند به گزارش ساخت اپل آی دی خیلی از شركت های فناوری در نمایشگاه بین المللی CES، دوربین هایی عرضه داده اند كه امكان بررسی حركات راننده را در خودرو فراهم می كنند.


به گزارش ساخت اپل آی دی به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، خودروها روز به روز هوشمندتر می شوند و خیلی از آنها طوری طراحی می شوند كه علاوه بر حركت در مسیر، رانندگان و مسافران را هم تحلیل كنند.
امسال "نمایشگاه بین المللی سی ای اس"(CES)، میزبان استارتاپ های بسیاری است كه دوربین هایی را با قابلیت بررسی و تحلیل رانندگان، مسافران و اشیای داخل خودرو به نمایش گذاشته اند.
شركت های خودروسازی باور دارند كه این دوربین ها می توانند ایمنی رانندگی را بالا برند اما مدافعان حریم خصوصی اخطار می دهند كه امكان دارد این فناوری، به راهی برای كسب درآمد شركت های تبلیغاتی منجر شود كه كاربران را به تماشای آگهی های تبلیغاتی وادار می كنند.
نكته دیگری كه این افراد مطرح می كنند، امكان بررسی احساسات افراد از روی حالت های چهره آنها و حتی گوش دادن به مكالمات شخصی است. باآنكه سیستم های كنونی، توانایی گوش كردن مكالمات را ندارند اما امكان دارد این قابلیت هم به نسخه های آینده اضافه شود.
استفاده از سنسور داخلی برای خودروهای خودران، حیاتی به نظر می آید. به قول تحلیلگران، سال ها طول می كشد تا خودروهای خودران آماده استفاده شوند و هم اكنون هنوز در مرحله آزمایشی به سر می برند.
بسیاری از منتقدان باور دارند كه استفاده از فناوری خودران در خودروها، می تواند دقت رانندگان و آمادگی آنها در كنترل خودرو را كم كند. در هر حال، وجود دوربین های بررسی و نرم افزار هوش مصنوعی ورای آنها، می تواند امكان رانندگی دقیق تر را برای كاربران فراهم آورد.
اگرچه این دوربین ها برای افزایش ایمنی به كار می روند اما هنوز كارآیی بالایی ندارند. دوربین داخلی خودرو كه هنوز یك پدیده جدید به حساب می آید، فقط در خودروی "كادیلاك" (Cadillac) مدل CT۶۲۰۱۸ وجود دارد. شركت های "آئودی" و "تسلا" هم چنین سیستم هایی ابداع نموده اند اما این سیستم ها هنوز فعال نشده اند. شركت های "مزدا" و "سوبارو" و استارتاپ تولیدكننده وسایل نقلیه الكتریكی "بایتون"، قصد دارند در سال ۲۰۱۹ خودروهایی را معرفی كنند كه به دوربین هایی برای سنجش عدم توجه راننده مجهز هستند. دوربین های این خودروها، با نرم افزار تشخیص تصویر تحلیل می گردد تا توجه یا عدم توجه كاربر را مشخص كنند.


هنوز معلوم نیست كه شركت های بزرگی مانند "الكسا" چه واكنشی به ایده دیده شدن راننده در خودرو به خصوص خودروهای خودران نشان می دهند اما این ایده به دلایل گوناگون، مورد توجه شركت های خودروسازی قرار گرفته است.
"گیل دوتان" (Gil Dotan)، مدیرعامل شركت فناوری "گاردین اپتیكال" (Guardian Optical) اظهار داشت: هدف خودروسازان برای استقبال از این ایده، هم فروش خودروها و هم عمل به صحبت های تنظیم كنندگان است.
آینده این فناوری، در گرو خواسته های مسافران این وسایل نقلیه است تا بتوانند امكان یك رانندگی شخصی سازی شده را فراهم نمایند.
"اریك مونتاگو" (Eric Montague)، مدیر ارشد راهبرد شركت فناوری "نانس اتوماتیو" (Nuance Automotive) اظهار داشت: هر چه بیشتر در مورد كاربران بدانیم، توانایی ما در برآوردن خواسته هایشان بیشتر می گردد.
تحلیل های مبتنی بر فناوری بررسی راننده، می توانند در تنظیم شرایط رانندگی مانند گرما، ارتفاع صندلی یا پخش یك موسیقی خاص به او كمك كنند. همینطور این فناوری می تواند در برآوردن نیازهای مسافران هم به آنها كمك نماید.
"مایك رمزی" (Mike Ramsey)، مدیر پژوهش خودران شركت پژوهش و مشاوره "گارتنر" (Gartner) اظهار داشت: دلیل استفاده از این فناوری، به خاطر حواس پرتی نیست، بلكه بیشتر به خاطر سودآوری آن است. من مطمئنم كه شركت های خودروسازی تلاش دارند از داده های خودروهای قابل اتصال به اینترنت، برای كسب درآمد استفاده كنند.



1397/10/21
22:14:21
5.0 / 5
4753
تگهای خبر: اینترنت , دوربین , شركت , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
خرید اپل آیدی - ساخت اپل آیدی

idstore.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساخت اپل آی دی محفوظ است

ساخت اپل آی دی

سفارش ساخت اپل آی دی