نقش رسانه ها در پشتیبانی از كالای داخلی

نقش رسانه ها در پشتیبانی از كالای داخلی به گزارش ساخت اپل آی دی فضاسازی موفق برای تولید اقبال عمومی به كالاهای تولید داخل علاوه بر تشریح مزایای آن برای اقتصاد كشور و معیشت شهروندان نیازمند شناخت ذائقه مصرف كنندگان، احترام به حقوق آنان و هم كاربرد روش های كارآمد و نوین تبلیغاتی است.


به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، آشكار شدن سمت و سو و هدفگذاری حركت كشور در سال نو باعث شد تا هر یك از دستگاه ها بنابر مسوولیت ها و وظایف، ماموریتی ویژه را پیش روی خود بینند. علاوه بر این، مخاطب قرار گرفتن همه مردم برای همیاری در جهت «حمایت از كالای ایرانی» از جانب رهبر معظم انقلاب در اولین لحظات سال 97، این مهم را به ماموریتی همگانی و ملی مبدل ساخت.
در این میان، رسانه بعنوان حلقه ای واسط میان مردم و حاكمیت و هم ابزاری برای اطلاع رسانی، تبلیغات، برقراری ارتباطات چند جانبه و عمومی و هم فرهنگ سازی كارویژه هایی مختلف و در عین حال پراهمیت در جهت دستیابی به هدف رونق تولید داخلی می یابد.
در نگاه نخست و بعنوان یكی از نخستین بازتاب های شعار سال در رسانه های فراگیری چون صدا و سیما، شاهد انتشار تبلیغاتی با مبحث مزیت خرید انواع كالاهای ایرانی از پوشاك تا لوازم التحریر بوده ایم؛ تولیداتی رسانه ای كه با وجود كوشش برای كاربرد برخی ایده های جذاب و خلاقانه تنها بخشی از قابلیت و بایسته های فعالیت رسانه ای را به نمایش در می آورد.
همچنین باید خاطرنشان كرد كه صداوسیما را نمی توان تنها رسانه مرجع و موظف در زمینه تولید گرایش به مصرف محصولات داخلی به شمار آورد و ماموریت رسانه را باید در حوزه ای گسترده شامل مطبوعات، خبرگزاری و سایت های خبری، تارنماهای عمومی، وبلاگ های شخصی و هم شبكه های اجتماعی مورد تدقیق و بررسی قرار داد.
یكی از اصلی ترین بایسته هایی كه در حمایت كارآمد از تولیدات ملی به چشم می خورد جلوگیری از تبدیل تبلیغات به ضدتبلیغ برای این محصولات و توجه به اصل اقناع مخاطب در این زمینه است.
آنچه مشخص است اینكه رسانه در پیگیری موفق اهداف و سیاست های خود نزد مخاطبان، ناگزیر از انتقال پیام به غیرمستقیم ترین شكل ممكن است، از این رو تولید لزوم و نه نمایش لزوم برای مصرف تولیدات وطنی در اولویت ماموریت های رسانه قرار می گیرد.
در این راه، بهره گیری از به روزترین تكنیك ها و علوم روانشناسی، جامعه شناسی و در نهایت تبلیغات لازم است تا لزوم همگانی و هدف بلندمدت حمایت همه جانبه از محصولات ساخت كشور را به قبول مخاطبانی چند میلیونی برساند.
نكته ظریف یا به عبارتی دیگر وظیفه بسیار دشوار در این میان احترام به حقوق مصرف كننده ایرانی در رسانه است. انواع رسانه از یك سو موظف است تا انگیزشی عمومی را به سمت خرید كالای داخلی و تشریح نتایج و نتایج مثبت این اقدام تولید كند و از دیگر سو به شكلی مسوولانه منافع فردی و حقوق مخاطبان خویش را در نظر بگیرد.
در این جهت، تولید امكان معرفی انواع محصولات باكیفیت وطنی در قالب هایی سوا از پیام های بازرگانی و تبلیغات تجاری مرسوم، شناسایی و شناساندن تولیدات برتر در جهت الگوسازی برای سایر تولیدكنندگان، تولید امكان مقایسه واقعی محصولات داخلی با نمونه های خارجی وغیره می تواند گام هایی موثر در جهت رعایت حقوق مصرف كنندگان باشد.
گذشته از آن چه بیان شد رسانه های فراگیر از این امكان بهره مندند كه در زمینه های گوناگون نیازها و سلایق مخاطبان را در فرایند مصرف شناسایی كرده و با انتقال آن به بنگاه های تولیدی یا به عبارتی فرایند تولید، همسازی مناسب تری را بین محصولات و مصرف كنندگان داخلی به وجود آورند.

 

1397/01/26
14:27:27
5.0 / 5
236
تگهای خبر: رسانه , محصولات , معرفی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خرید اپل آیدی - ساخت اپل آیدی

idstore.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساخت اپل آی دی محفوظ است

ساخت اپل آی دی

سفارش ساخت اپل آی دی