كارآمدترین باتری های سال 2019

كارآمدترین باتری های سال 2019 به گزارش ساخت اپل آی دی در سال ۲۰۱۹، باتری های گوناگونی ابداع و عرضه شده اند كه كارآیی های قابل توجهی دارند و می توانند عملكرد ابزار خویش را بهبود ببخشند.


به گزارش ساخت اپل آی دی به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، خیلی از افراد یك جامعه همچون خودروسازان، تولیدكنندگان لوازم الكترونیكی و همه كسانی كه از محیط زیست مراقبت می كنند، به پیشرفت باتری ها وابسته هستند. در سال جاری، باتری های گوناگونی عرضه شده اند كه می توانند وسایل نقلیه الكتریكی را در ۱۰ دقیقه شارژ كنند، نوعی دیگر از باتری ها می توانند به جذب دی اكسید كربن از هوا بپردازند و خبرها حاكی از آن هستند كه مقرر است بزرگترین باتری جهان حتی بزرگتر از اندازه كنونی آن شود.
در این گزارش، به معرفی جالب ترین باتری های سال ۲۰۱۹ می پردازیم.

وقتی دمای شارژ بالا می رود


باتری های لیتیوم- یونی كه ابزار متحرك و وسایل نقلیه كنونی را شارژ می كنند، هنگام شارژ كردن در دمای خاصی باقی می مانند. در غیر این صورت، خطر صدمه دیدن ابزار و كاهش طول عمر آن وجود دارد اما اگر بتوان این كار را به صورت ایمن انجام داد، امكان رسیدن به شارژ بیشتر در دمای بالاتر فراهم می شود و ابزار مورد نظر هم كارآیی بهتری خواهد داشت.
گروهی از پژوهشگران "دانشگاه پنسیلوانیا" (Penn State) در ماه اكتبر، از باتری جدیدی رونمایی كردند كه می تواند گرما را جذب نماید. این باتری می تواند قبل از رخ دادن اثرات زیان آور دمای بالا، به سرعت خنك شود.
این باتری، از یك ورقه نازك نیكل ساخته شده كه به قطب منفی آن متصل است و كمك می نماید تا باتری به محض جریان الكترون ها در آن، گرم و سپس باردیگر به سرعت خنك شود. این روش به پژوهشگران امكان داد تا باتری را در دمای بالا شارژ كنند. پژوهشگران باور دارند كه این باتری، كارآیی بسیار بالایی دارد و می تواند یك خودروی الكتریكی را فقط در ۱۰ دقیقه شارژ كند.

شارژ باتری با دی اكسید كربن


پژوهشگران دانشگاه "ام.آی. تی" (MIT) در ماه اكتبر، نوعی باتری را به نمایش گذاشتند كه می تواند دی اكسید كربن را از هوای محیط جمع آوری كند. در این باتری، از الكترودهایی استفاده شده كه توانایی جذب مولكول های دی اكسید كربن را برای آن فراهم می كنند. این فرایند، هنگام شارژ باتری صورت می گیرد و تا زمان پر شدن الكترودها از دی اكسید كربن ادامه پیدا می كند.

باتری با قابلیت چندین بار شارژ


كوشش برای طراحی باتری های جدید و بهتر، به بررسی عناصر جدید بستگی دارد و یكی از این عناصر كه همچنان مورد بررسی دانشمندان قرار دارد، دی اكسید كربن است. تراكم انرژی باتری های مبتنی بر لیتیوم- كربن دی اكسید، هفت برابر بیشتر از باتری های لیتیوم- یونی است اما ابداع یكی از انواع این باتری ها كه قابلیت چندین بار شارژ را داشته باشد، تابحال دشوار بوده است.
دانشمندان "دانشگاه ایلینوی در شیكاگو" (UIC) در ماه سپتامبر، چاره این مشكل را پیدا كردند. آنها برای اولین بار، یك باتری مبتنی بر لیتیوم- كربن ی اكسید عرضه دادند كه قابلیت شارژ باردیگر به صورت كامل را دارد. در ساخت این باتری، از ورقه های نانو استفاده شده كه به همراه یك الكترولیت هیبریدی متشكل از مایع یونی و دی متیل سولفواكسید، روی یك كاتد قرار گرفته اند. این گونه تركیب مواد، از تجمع كربن روی كاتالیزگر پیشگیری می كند و به باتری امكان شارژ باردیگر را می دهد.

باتری و سیلیكون


منابع تجدیدپذیری مانند باد یا خوشید می توانند نیروی قابل توجهی تولید كنند اما ذخیره نیروی آنها جهت استفاده های بعدی، به مهارت بالایی نیاز دارد. یك استارتاپ استرالیایی معروف به "كلایمت چنج تكنولوژیز" (Climate Change Technologies) در ماه آوریل، چاره جدید و كارآمدی را معرفی نمود كه نسبت به دیگر گزینه های استاندارد ذخیره نیرو، موثرتر است. این استارتاپ، اولین باتری حرارتی جهان معروف به "تد" (TED) را عرضه داد. این باتری می تواند از هر منبع الكتریسیته ای تغذیه شود و از الكتریسیته برای ذوب كردن سیلیكون داخل یك محفظه عایق استفاده نماید.
یكی از پیشرفت های بزرگ این سیستم، این است كه سیلیكون مانند لیتیوم، از بین نمی رود. این استارتاپ در آزمایش های صورت گرفته روی تد نشان داد كه این باتری، هیچ نشانه ای از صدمه پذیری ندارد و حتی انتظار می رود كه طول عمر آن، تا ۲۰ سال یا بیشتر باشد.

افزایش تراكم انرژی در باتری


باتری های لیتیوم- یونی می توانند هنگام حضور كاربر در بیرون از خانه، انرژی كافی را برای روشن نگه داشتن تلفن همراه یا لپ تاپ تامین كنند اما هنگام سفر همیشه با محدودیت هایی رو به رو هستند. دلیل محدودیت این است كه تراكم انرژی باتری ها در خودرو یا هواپیما، با عنایت به منابع قدیمی سوخت عرضه شده است.
پژوهشگران "دانشگاه دیكن" (Deakin University) استرالیا در ماه گذشته، از باتری جدیدی رونمایی كردند كه می تواند این مشكل را برطرف كند. این باتری، از پلیمرهای تجاری ساخته شده كه در دسترس قرار دارند و می تواند اولین نمونه واضح و كارآمد انتقال لیتیوم- یون را به نمایش بگذارد.

بزرگ و بزرگتر شو!


شركت "تسلا" (Tesla) در سال ۲۰۱۷، قراردادی را امضا كرد كه قرار شد طی آن، بزرگترین باتری لیتیوم- یون را عرضه نماید و تصریح كرد این باتری كه در استرالیای جنوبی ایجاد می شود، با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات و خروجی تا ۱۲۹ مگاوات بر ساعت، بزرگترین منبع ذخیره سازی باتری لیتیوم- یونی در جهان خواهد بود.
حالا دولت استرالیا، به توافق دیگری با تسلا رسیده است تا ۶۴.۵ مگاوات بر ساعت انرژی دیگر هم به ظرفیت این باتری اضافه كند و خروجی آنرا هم به ۵۰ مگاوات برساند تا اندازه بزرگترین باتری جهان تا حدود ۵۰ درصد افزایش یابد. زمان ارتقاء این باتری، برای اواسط سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.



1398/09/19
15:27:44
5.0 / 5
3240
تگهای خبر: باتری , تكنولوژی , دانش , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خرید اپل آیدی - ساخت اپل آیدی

idstore.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساخت اپل آی دی محفوظ است

ساخت اپل آی دی

سفارش ساخت اپل آی دی